jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2011 21:28

Igår kväll kände jag inte att jag hade någon jätteork att jogga men ville ändå. Vet att det gör min rygg så gott! Vad gör man då? Jo, man selar en stackars intet ont anande hund som älskar allt som har med att gå utanför dörren att göra - trodde han ja!

I lagom lunk tog (läs drog) jag runt Nalle i spåret, 2,4 km. Men han skulle stanna och ta en massa fuskpauser var tredje meter, och sedan ville jag inte gå ut för hårt med honom heller. Vi tog oss lugnt runt och det blev inte värt en dusch.

Istället lämnade jag in ankaret till hund och joggade själv vad vi börjat kalla Badvägen-rundan, som Jon mätt upp till 2,3 km. Det kändes segt och tog 12 min och 10 sek. Det blev helt klart värt en dusch!

Jag joggade med mobilen i handen, brukar ta tiden för jag gillar att tävla mot mig själv. Jon är inte riktigt "fit" just nu så honom är det ingen idé att tävla mot. Men fallskärmsjägarna - ja, varför inte?! På nätet hittade vi att för att bli fallskärmsjägare är ett utav kraven att klara 10 km på 49 minuter.

Medan jag duschade fick Jon agera matematiker och räkna ut vilken tid jag måste springa de 2,3 kilometrarna på för att hålla samma tempo som de måste göra för att klara den antagningsdelen. Klart att det känns lite långsökt att dela upp sträckan så här, och kanske springer de fortare i början osv, men Jon kom i alla fall fram till att jag måste klara 2,3 km på 11 min och 16 sek. Hmm. Kändes inte helt omöjligt...

Jag gillar att tävla så det där började ju gnaga i mig. Nu är jag långt ifrån vältränad och har bara joggat runt fem gånger i år... Kanske högt ställda förväntningar att klara det målet bara sådär. Men ikväll gjorde jag ett ärligt försök.

För att slippa dra runt på mobilen fick Jon vara tidtagare. Benen var sega och jag hade motvind nästan halva sträckan. Det var också ganska kallt i luften så det kändes i luftrören.

Sluttiden blev 11 min och 30 sek och 67 hundradelar för att vara exakt. Lite surt! Men, men... Nästa gång. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2011 21:18

Jorå, närsomhelst tror jag att mina körsbärstomatplantor (om det nu är det som sorten heter...) kommer att blomma. Många utav plantorna har små klasar med början till blommor. Tror att det är det i alla fall. Jag är absolut ingen expert när det gäller det här med odling... 

Taskig närbildsgräns på kameran men med lite fantasi syns det nog! /Jenny

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2011 16:10

Detta käcka lilla barnarmband hittade vi på marknaden, och vi köpte med oss ett hem för att lotta ut i en liten tävling i all enkelhet här på bloggen.

Lämna bara en kommentar till det här inlägget där du skriver att du vill vara med och tävla. Återkom på lördag (7/5) och se om det är du som har vunnit. Busenkelt!

Lycka till.


Tävlingen är avslutad. Grattis Johan!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2011 16:05

 

Vilken härlig syn! Äntligen sopas vinterns grus bort och gatorna blir vårigt fina. Skönt!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2011 15:58

Premien från prenumerationen på Allt om Trädgård har kommit: planteringsspade, handluckrare från Fiskars (båda värde 60 kr) och sekatör, också från Fiskars (170 kr), samt 12 gladioluslökar (29 kr). Tre nummer av tidningen (142,50 kr) ingick också i erbjudandet som kostade 59 kr, plus 29,50 kr i premieporto. Helt okej rabatt! ;)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 maj 2011 15:48

Idag fick jag in en fot hos sjukgymnasten på mitt jobb. Höger fot, för att vara mer exakt. Ja, min vänstra fick också följa mer, fast mer som en norm.

Sjukgymnasten tyckte att det såg ganska okej ut. Jag känner mig också bra mycket bättre än för sex veckor sedan, och fick ett träningsprogram för att återfå styrkan och rörligheten, först och främst i högerfoten, men i det långa loppet hela kroppen. Kanske till och med bli starkare, rörligare och mer uthållig än innan den ödesdigra vurpan? Vore inte dumt.

För det märks rätt tydligt att man inte har kunnat röra sig särskilt mycket den senaste tiden... /Jon


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards