jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 april 2011 21:28

Fagersanna bjöds på ännu en vacker solnedgång och självklart var vi framme med kameran och förevigade den.

Vi hoppas att ni alla har haft en fin långfredag, vad ni nu än har gjort, och passar på att önska er en jättefin påskafton. Men först en god natts sömn. Natti, natti...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 april 2011 21:21

Solig och fin dag. Och dagen har sett ut som de har gjort på sistone - promenerat, ätit gott och spexat.

Uppkomsten till just de här bilderna, som vi bjuder på idag, får ni själva lista ut...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 april 2011 20:52

Russell Crowe spelar huvudrollen i nagelbitaren The next three days som vi har sett idag. Ja, fy på oss som satt inne och såg på film när det var så fint väder ute... Men det här var en riktigt bra film.

Huvudkaraktären John Brennan (Crowe) lever ett lugnt familjeliv tillsammans med sin fru och son. De bor fint och har bra jobb, men Johns fru Lara kommer inte riktigt överens med sin chef - men ogillar hon chefen så mycket att hon kan mörda henne?

En helt vanlig morgon stormar polisstyrkor in hos Johns familj och arresterar henne för mord.

Fram till att detta händer går handlingen ganska långsamt framåt men här kommer filmen verkligen igång och för varje scen trappas fart och spänning upp.

Filmen påminner lite om Jagad men istället för att följa den jagade får vi vara med från utsidan. En mans kamp för att få tillbaka sin fru - och livet som det var.

  

Bevisningen mot frun är mycket stark, och visst tvivlar man på hennes oskyldighet men det är inte riktigt där filmens fokus ligger. John inser att frun aldrig kommer att bli fri fängelset och måste ta till drastiska medel - han ska frita Lara från fängelset och lämna landet tillsammans med henne och sonen.

Han söker hjälp på många håll. Bland annat söker han upp Damon Pennington (Liam Neeson) som lyckats rymma från fängelse flera gånger. Damon ger John många matnyttiga tips och John fortsätter att planera.

The next three days är ett mycket gripande kriminaldrama med romantiska inslag. Och den är fruktansvärt spännande - man sitter som på nålar! Just som man tror att man anar vart filmen bär hän tar den en annan vändning.

En smart dramathriller som är väl värd att se - hoppas att ni kommer att gilla den!  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 april 2011 20:37

 

Det börjar bli mycket växlighet hos oss nu. Jag hade liksom lovat mig själv att inte ge mig på mer odling för vi har verkligen inte plats. Men jag lyckades klämma in några sömntutefröer också. Nu odlar jag bara smörgåskrasse, dill, gräslök, persilja, rädisor, körsbärstomater, luktärter, sömntutor...

Och det vore väl lagom om det inte vore för att det till exempel är 24 tomatplantor (tur att mamma förbarmade sig om fyra...). Jo, det blir väldigt trångt i fönstren. Och ett himla spring när jag fick för mig att varenda glassburk, kruka och låda skulle ut och få lite frisk luft på balkongen idag. Och sedan skulle de förstås in igen också... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 april 2011 16:00


Det måste sägas. Jag är ingen hejare på datorer. Hur de fungerar är ett komplett mysterium för mig. Att miljoners miljoner med ettor och nollor kan bli ord, bilder, filmer, musik, virus och allt möjligt, det är inte grekiska, det är ren och skär magi!

Såvitt jag kan förstå, är Bill Gates, Steve Jobs och Wozniak inget annat än trollkarlar och genier och väl värda de miljarder som de säkert har undanstoppade. Enligt mig.

Kruxet med att inte vara lika datakunnig som nyss nämnda herrar, är ju att man står helt handfallen när tekniken trots allt inte fungerar. Jag kan inte gå in i nån "dos-prompt" och ändra några "script" eller vaddetnuheter, utan blir det något strul (och det blir det ju - ofta!) får jag förlita mig på datorns egna problemlösare.

När till exempel internet krånglar och webbsidor inte vill visas, kan man köra Nätverksdiagnostik i Windows. Det ser ju förtroendegivande ut när det står "Löser problem", men efter ett tag står det oftast ändå att "problemet kunde inte lösas"... Och vad gör man då?

Suck!

Jag visste att jag skulle umgåtts mer med skolans datanördar! /Jon

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards