jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Sömntutor

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 april 2011 15:45

Inatt vid fyratiden fick Nalle något slags klianfall och väckte både mig och till slut Jon. Han kliade och kliade och jag började misstänka att fästingar levde loppan i hans päls. Upp och hoppa och fram med fästingpennan och fyndade i alla fall två stycken.

Efter det var det lika bra att dra på ytterkläderna och gå ut för en liten rastningssväng. Vi gick nog i sömnen båda två. Inte ens tidningen hade kommit än. Efter det blev det raka vägen in i sängen för några timmars sömn till.

Förmiddagen blev lite lugnare. Mamma och pappa kom förbi och vi fick chans att bjuda igen lite för allt gott vi fått hos dem. Vi slängde ihop en kladdkaka som vi serverade med grön grädde (karamellfärg!), banankakor, några bullar, en massa glass... Riktigt smarrigt!

 

Med posten kom det lite överraskningar. Sömntute-fröerna som var gratis för Allt om Trädgårds-prenumeranter. I lådan låg också en dvd-box med Bamse! Det är en vinst från en tävling som hade slutdatum 20 januari - snabba ryck där... /Jenny

 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

21 april 2011 18:38

Gladaste Påsken till er båda!

Så fint ni gjort till ev. påskkäringar som kan komma på besök! Här är det nog lite magert... så jag får hålla mig undan... och skämmas! Har ätit chokladägg i smyg... *rodnar*

Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

21 april 2011 18:47

Jag tycker att det är roligt att pyssla lite kring högtiderna och det här var väldigt enkelt. Vi får väl se om det dyker upp några barn, kanske har vi missat dem för vi har inte varit hemma. Tur att jag bara tog sådant godis i strutarna som jag gillar!

Jag har inte sett dig ta ett enda chokladägg, så då har det nog inte hänt. Försök igen så ska jag hålla ögonen mer öppna... ;) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards