jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2011 22:00

Idag har jag haft en del för mig. Jag har rastat Nalle några gånger förstås (första gången vid femtiden imorse och har kvällsrastningen kvar), jag har dammat och dammsugit, kört fyra maskiner tvätt, lagat mat (fisk/sesamnuggets, ris och underbart god currysås), framfört ALLA era fina krya-på-dig-hälsningar till Jon, varit och handlat allt från mjölk till lite uppmuntrande godis till patienten, lagat kvällsmat (blev bara några mackor i smörgåsgrillen med grönt till - så enkelt gott!), jag har passat på Jon med allt från att lägga i DVD-skivor i DVD-spelaren till att jag har fått leta rätt på en sopsäck i källaren för att han skulle kunna duscha, jag har så smått planerat resten av veckan, jag har fyllt på 14 kilo hundmat i Nalles tunna, jag har beställt snygga gummistövlar samt 3 nummer av tidningen Allt om trädgård för endast 59 kr + 29,50 kr i premieporto och det var fina premier: doftliljelökar, Fiskarssekatör, planteringsspade och handluckrare, jag har fått tvätten torr och lagt in all tvätt på rätt plats, nybäddat sängen, fått ett intressant samtal med en förfrågan som vi ska fundera på tills imorgon (lite hemligt än...) och det var allt jag kunde komma på just nu. Säkert är det något mer.
Jo, just det. Jag har gjort en liten video som sammanställer Jons dag. Här kommer den. Bra låt också! Nu ska jag ut med Teddy, sedan dusch och i säng och säkert kommer något att komma däremellan... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2011 17:53

Mina gamla gummistövlar åkte i soptunnan för flera månader sedan då de var trasiga och läckte in vatten. Nu har jag även lyckats gå sönder mina Ecco-kängor. De har spruckit i sömmen på sidan och tar nu också in vårslasket.

Så varför då inte investera i ett par nya gummistövlar? Vinterkängor får vi skjuta på framtiden, känns inte så akut.

Surfade runt och fastnade för Tretorns Längta, inte bara för att namnet är fint, utan för att jag gillar modellen. Den är hög, den har ett spänne, den är fleecefodrad, den är rosa.

Och jag försökte hitta de billigaste förstås. På både Stadium och Ellos ville de ha 699 kr för stövlarna. Men på Sportamore säljs Tretorn Längta för 495 kr med frakt och fri retur! Jag slog till. /Jenny

Tretorn Längta

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2011 14:21

I början på december nappade jag på ett erbjudande om att prenumerera på några nummer av Amelia och få en poncho och en trisslott som premier.

Idag kom mina premier! Ingen brådska där inte. Och ingen vinst på lotten heller. Och ponchon är jättestor. Vad hände med det där att den som väntar på något gott...? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2011 14:14

Jons nya glasögon som han beställde från LensWay kom med posten idag! De passade perfekt, känns väldigt stadiga och eftersom det var 50 % går det ju inte att klaga på priset heller.

 

Gamla...               och nya glasögon!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2011 11:44

På kvällen igår planterade jag om mina växter. Det har gått väldigt bra för mina tomater. Kanske lite för bra. Av 29 frön har 28 tagit sig. Det hade jag absolut inte räknat med... Vi kommer att ha tomater högt och lågt!

När vi köpt lösgodis har jag sparat burkarna och igår fick jag snilleblixten att använda burkarna som krukor! Jag tycker att det blev jättecharmigt. Måste genast köpa mer godis... /Jenny

 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards