jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

I natt jag drömde...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 mars 2011 08:25

Jag drömde att klockan 10.15 hade jag tandläkartid, men upptäckte det försent och blev jättestressad. Jag är ju inte den som missar tider! Istället för att ringa eller rusa till tandläkaren var det jätteviktigt att mitt hår var blött. Tänderna hade jag inte tanke på att borsta. Så vi åkte och badade i sjön, Jon och Nalle också. Då var klockan i bilen 10.22 Halv elva satt jag uppjagad hos tandläkaren, som tursamt nog var försenad också.

Tillslut blev jag inkallad till rummet av en tandläkare jag inte kände igen. Och som inte alls verkade intresserad av att bry sig om mina tänder. Han satte sig vid sitt skrivbord och började med annat. Jag satt där i stolen och väntade.

Efter en stund sa han i alla fall att en tandsköterska var på väg och in genom dörren kommer Dilba. Sångerskan ni vet.

Men inte heller hon började med min mun, så jag reste mig ur stolen och gick och ställde mig i ett hörn och väntade. Fler personer som jag inte kände igen kom in. En kvinna som just kommit säger något i stil med:

"Idag har vi mycket fint besök här. Wolfgang Pichler, den tyske skidskyttetränaren kommer och besöker oss för att berätta om tandvård."

Och in genom dörren kommer Wolfgang Pichler!

Jag hittar digitalkameran i fickan och frågar om jag får ta en bild på honom till bloggen. Och det fick jag.

Sedan blir allt lite rörigt och jag minns inte så mycket, men ingen där verkar vara intresserad av att undersöka mina tänder. Jag som hade kommit på att jag glömt borsta tänderna hade smugit in ett tuggummi i munnen. Ifall.

Wolfgang sätter sig bredvid Dilba och inte långt därefter se de väldigt kärvänliga ut. Jag smygtar några bilder - för det är stort. Jag ser Se & Hörs löpsedel: Dilba och Wolfgang: "Vi älskar varandra!"

Med bilder tagna av mig...


Sedan vakande jag och tur var väl det. Vad betydde då denna dröm? Jag har ju sett den underliga månen på himlen nu om nätterna, och kanske var det den som spelade mig ett spratt. /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

16 mars 2011 09:16

Hm...undrar vad drömtydaren skulle sagt om detta fall... ;)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

16 mars 2011 09:23

Ja, jag fattar ingenting. Skyller på månen.

För inte kan jag, undermedvetet givetvis, vara kär i Wolfgang...? /Jenny

 
Annika

Annika

16 mars 2011 09:40

ETT STORT SKRATT HÄRIFRÅN MIG: Tack för den roliga drömmen.. Jag skulle ha varit kallsvettig när jag vakna efter din dröm :)

Lustigt nog hade jag också en knäpp dröm inatt/på morgonen.. Kanske vi får skylla på månen.. Må så gott / Annika

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

16 mars 2011 09:50

Har ingen aning om vad denna drömmen vill säga mig.
Dilba har jag inte sett eller hört något från sedan någon tidig deltävling till Melodifestivalen och skidskytte var det visserligen nyss, men jag får inte ihop det riktigt.
Kanske är det inte meningen heller...

Nu väntar en promenad. Kramar! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards