jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Vårrensar vidare...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 mars 2011 08:00

Snyggat till i smyckesboxen.


Jag har fått lite fnatt och börjat någon slags vårstädningsrensning i skåpen. Garderoberna gick vi igenom för ett tag sedan och Nalles grejer har jag redan sorterat och skafferi, kyl och frys har också råkat ut för mig. Men det känns så skönt när det är ordning och man vet vad man har och var.

Senast i raden att få ordning var mina smycken. Kände att jag inte kunde lägga över det ansvaret på Jon...

   

Armband, ringar och örhängen...


Armband och örhängen har jag några stycken, lite ont om ringar. Och ingenting har något större värde, annat än affektionsvärde på en del smycken, så det är ingen idé att råna oss. ;)

Och några smycken som jag hittade fick mig att lyfta på ögonbrynen. Tror att dessa kommit med i någon hemlig påse från Glitter - för jag tror inte jag själv valt dessa...

Inte riktigt min stil...


Jag tog även fram och kikade på min lilla samling med stenar. Jag vet inte vad alla heter, men tycker att de är fina. Den färgade bergskristallen tycker jag om, men favoriten just nu är en liten svart sten som inte ser så munter ut. Men håll upp den mot ljuset och den ser inte alls lika svart ut längre. Lite symbolik i den: det är aldrig så mörkt som det ser ut.

Vet någon vad den heter får ni gärna berätta det! Kan det vara en apachetår?

Min lilla stensamling.


Även halsbanden på krokarna Saturnus i härlig retrostil fick sig en liten genomkörare, och jag är ganska nöjd över ordningen som jag åstadkommit. Får se vad jag tar mig an härnäst. Kanske dags att börja om igen...? /Jenny

Halsbanden på färgglada Saturnuskrokar.

 
 
Ingen bild

Marianne

7 mars 2011 08:43

Kan det bero på för många besök på DollarStore som samlingen av smycken blivit så stor

Jenny och Jon Sjöberg

7 mars 2011 08:48

Jo, det kan vara DollarStore som ligger bakom smyckessamlingen men fööör mååånga besök vet jag ingenting om... :) /Jenny

 
Spanaren

Spanaren

7 mars 2011 11:27

Wow vad du har mycket fint och helst stenarna ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 mars 2011 11:44

Krimskrams och blingbling är väl mycket utav det och jag använder inte mycket av det...

Dygnetruntörhängen och vigsel- och förlovningsring är väl standardsmyckena. :)

Gillar också stenarna mycket! Ska på en Hälsomässa i början på april och då ska jag hitta fler att fylla på min lilla blåa stenpåse med. /Jenny

 
Kristina

Kristina

7 mars 2011 16:31

Jag trodde inte att du gillade stenar så mycketdet ska jag komma ihåg!
kramar.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

7 mars 2011 16:34

Jo, jag gillar stenar, men jag vill gärna välja dem själv. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards