jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2011 17:42

Jag blev så fruktansvärt sugen på marsipan, så nu har jag suttit och ätit. Lite. Hade jag varit ensam hade jag säkert suttit och gnagt på korven, men nu fick jag allt lov att uppföra mig lite civiliserat och skära upp marsipankorven i skivor.

Är ett marsipansug fullt normalt? Antagligen inte. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2011 17:09

När jag stod i fönstret och tittade på rådjuren kom en bil och de blev skrämda. Och inte av vilken bil som helst, utan av en polisbil. Jag kommer inte ens ihåg när jag såg en polisbil här senast så det kändes lite skumt.
Jag trodde att den skulle åka iväg men när jag hämtade in posten såg jag den stå på busshållplatsen framför huset. Det hela kändes olustigt...
Ytterligare lite tid passerade och jag gick ut för att titta efter rådjuren men gick rakt på en polisman. Jag visste inte vad jag skulle säga så jag frågade om han hade sett rådjuren och det hade han ju gjort, han berättade att de försvunnit när de kom körande.
Vi stod där ett tag och pratade och han undrade bland annat om jag bor här, och sedan undrade han:

Hur är det här då, är det lugnt här?

Jag ville svara:

Till skillnad från när då?

Polisen var här av en anledning, det var uppenbart, men jag svarade något om att Nalle är väl den som håller mest låda i vårt hus.
Sedan kom en bil körande på vägen och i samma stund kallade polisbilen på polisen som jag pratade med, och sa något om bilen, även om de kallade bilen vid fel märke... Från köksfönstret såg jag tidigare den bilen stå och vänta, på ett ställe som man normalt inte står och väntar på.
Jag fick aldrig reda på vad det var polisen gjorde här, eller om den bilen var inblandad, även om den verkade misstänkt, och att polisen sa något om att det var den de letade efter när han gick iväg.
Det hela kändes väldigt olustigt och minnena från tiden då vi bodde i Tibro väcktes.
Att en ung tjej blev brutalt mördad i Hjo i ett kusligt rollspel, och att hennes lilla barn fanns i lägenheten, har väl många hört - en mycket obehaglig historia. Han som begick det här hemska brottet bodde då i samma byggnad som vi gjorde, bara en annan trappuppgång men vi delade tvättstugan i källaren. Vi brukade se honom, ibland betjänade jag honom på jobbet, vi hälsade på varandra och sedan kom allt det där otäcka som han gjort fram. Expressen ringde hem till oss och Aftonbladet stod och pratade med oss i fönstret... Det var en väldig röra även om inte vi på något vis var närmast berörda.
Att polisen var här idag kan ju inte ens, får vi hoppas, komma i närheten av något liknande för Fagersanna är min lilla idyll - här händer inget hemskt. Eller? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2011 15:38

Tja, vem vet...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2011 15:26

Där står jag i köket och fixar med lite mat när ett par rådjur kommer traskande alldeles utanför fönstret. Det är härligt att ha så nära till naturen och att ha vilda djur så tätt intill. De är ju fina, rådjuren!

Men de är hungriga nu, stackarna, när det är skare och de inte kommer åt något att äta. Istället söker de mat i samhällena, och här finns det mat!

  

På balkongen är det full fart på fåglarna som äter solrosfrön. Måste säga att jag hade mina tvivel när det gällde den här fågelmataren med sugpropp från DesignTorget. Trodde aldrig att den skulle sitta fast, men den har inte trillat ner en enda gång. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2011 15:11

Det blev en lite ovanlig förmiddagsrastning idag. Solen sken och det var inte det minsta blåsigt och eftersom vi haft en hel del minusgrader på sistone vågade jag ta ut Nalle på isen för lite bus.

Jag gjorde snöänglar och Nalle försökte utan någon större framgång att gräva sig igenom isen...

Även om vi inte tyckte att det var kallt, väl påpälsade som vi var, så tyckte kameran annorlunda och strejkade lite. Men den här bilden blev ganska spännande ändå.

När Nalle insett, efter att ha roat sig länge, att han inte har en framtid som isbrytare låg han och pustade ut i solskenet. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2011 12:38

Jag tänkte ta tag i städningen och göra lite helgfint, men så läste jag den här varningstexten:

Det låter farligt, kanske bäst att lyda... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards