jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 januari 2011 21:05

En ganska intetsägande måndag, men med väldigt fint väder, är snart till ända - så skönt!

På eftermiddagen blev jag sittande med mamma vid hennes dator igen. Vi fortsatte arbetet med att lära henne att hantera bilder från digitalkamera till dator. Hon har faktiskt gått en datakurs och har en pärm med papper från kursen. Jag frågade om det kanske stod något om bilder och hur det fungerar i den pärmen men:

"Det fanns inga bilder på den tiden jag gick kurs" fick jag till svar.

Min mamma heter förresten Lucy, hon kommer från Afrika och är mellan tre och fyra miljoner år gammal och cirka en och halv meter lång. Näe, skämt åsido.

Vi gjorde faktiskt en hel del framsteg från förra gången, även om vi fick börja lektionen med att leta efter pappret som hon gjort sina anteckningar på, för det hade försvunnit. Och det dröjde faktiskt flera minuter in i letandet innan hon ropade till min pappa:

"Benke! Har du varit här och rört i mina papper?"

Pappret hittades inte så det fick bli nya anteckningar. Kanske var det en knapp på tangentbordet som tagit hennes noteringar för som hon sa:

"Delete - det tycker jag verkar otäckt."

Själv tycker jag att Lord Voldemort är väldigt hemsk, men det hör kanske inte hit...

Vi fortsätter en annan dag, för ett nageltrång, dock inte mitt, satte stopp för vidare inlärning.

Pappa rundade, när Jon kom, av alltsammans med fika - jättebra avslutning! Men lär väl ge avtryck på vågen.

Ikväll har vi streamat säsongens sista avsnitt av Morden i Midsomer. Och det absolut sista med Tom Barnaby (John Nettles). Vi kommer att sakna honom! Blir det den här kusinen som tar över tro...? Och kan det verkligen sluta väl?

För övrigt så har vi jagat röster högt och lågt till fototävlingen som vi helt oväntat gick till final i. Men det går väldigt segt, så vi får kanske nöja oss med att vara glada över att vi gick till final överhuvudtaget. Men fortsätt gärna att rösta ändå så vi slipper komma sist i alla fall...

För att strö mer salt på den här inte alls roliga dagen berättade Jon något som kommer hända i veckan som skulle vara så himla superbra att skriva om men som moral och annan etikskit antagligen sätter stopp för! Men Se & Hör, det är hur spännande som helst, men hemligt, hemligt - tyvärr. Blä, på dä!

"Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.

Joodå, det kan det, sa optimisten."

Jag går och lägger mig nu, med stora förväntningar på att något roligt ska hända imorgon... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards